Jobs In Optiek

TAKE
YOUR
TIME

Nieuw Belgisch Brillenmerk – Jezelf zijn is al bijzonder genoeg

Belgisch Brillenmerk Vanilla Eyes

Table of Contents

Nieuw Belgisch Brillenmerk

Vanilla Eyes wil tonen dat jezelf zijn al bijzonder genoeg is

Michael De Groote (48) en Annik Wouters (46), twee Belgische ondernemers uit Antwerpen met een passie voor de optiekwereld, lanceren een nieuw Belgisch brillenmerk. Vanilla Eyes richt zich tot de gewone man, vrouw of x op de straat, omdat ‘gewoon’ vandaag in een wereld vol filters en maskers op zich al bijzonder genoeg is. “Iedereen van ons draagt een masker in de buitenwereld”, zegt Annik. “We willen de mensen aanmoedigen om rebels te zijn door zichzelf te zijn.”

Geen high fashion, geen overdreven versiering of trendy kleuren bij de brillen van Vanilla Eyes, want founders Michael en Annik, allebei gepokt en gemazeld in de brillenwereld, vinden dat je al fabulous genoeg bent op jezelf. Vandaar Vanilla, van de meest gekozen ijssmaak ter wereld, maar natuurlijk ook Vanilla Eyes naar analogie van de hiphop oorwurm uit 1990, ‘Ice Ice Baby’ van Vanilla Ice. Omdat iets gewoons en vertrouwds ook cool is.

Saai zijn de tien brilmonturen van Vanilla Eyes allerminst, en al zeker niet hoe fotografe Carmen De Vos (Knack, De Morgen, HUMO) ze heeft gefotografeerd. Toch staan vooral de rock-‘n-roll-persoonlijkheden van de modellen in de kijker. “Het thema van onze brillencollectie is What’s your secret?’’, legt Michael uit. “De insteek? Wees maar een beetje rebels en durf jezelf te zijn in deze wereld waar we vooral het omgekeerde lijken te doen.

Wij geloven oprecht dat de ‘gewone’ mens op zich al interessant genoeg is. Iemand die één van onze brillen draagt, straalt omwille van zijn persoonlijkheid, zonder dat de bril met alle aandacht gaat lopen.”

Comfortabel en tijdloos

“Onze doelgroep richt zich tot de 30- en 40-plussers die op zoek zijn naar een brilmontuur”, legt Michael uit. “Het zijn vaak mensen die niet echt nood hebben aan een al te extravagant model op hun neus en liever voor iets moois en tijdloos kiezen waarmee ze zich goed en comfortabel voelen.

De modellen voor onze fotoshoot zijn op één na geen professionele modellen en vertegenwoordigen de diversiteit van de ‘gewone’ mens die toch buitengewoon interessant is. Zo zien we een model met een bionische arm met ‘The Emperor’ aan, klaar om de wereld te veroveren, maar die in de echte wereld misschien gewoon in zijn maatpak naar het werk gaat. Of wordt ‘The Crunchy’ gedragen door een dragqueen in vol ornaat. Wij zijn juist fan van iemands geheime kantje en willen dat naar voren brengen.”

Belgisch brillenmerk made in Italy

De monturen van het Belgisch brillenmerk Vanilla Eyes worden gemaakt door een leverancier in Italië, wat maakt dat ze van de beste kwaliteit zijn. “Onze monturen zijn er voor iedereen en passen op de meeste gezichtsvormen. We zijn een Belgisch merk made in Italy, maar de prijs blijft toegankelijk en schommelt tussen 190 à 240 euro”, legt Annik uit. “Het komt er nu op aan om Vanilla Eyes tot bij de optiekzaken te krijgen.

Het is allemaal spannend, maar we hebben er allebei enorm veel zin in. We hebben allebei jarenlang voor een grote naam uit de optiekwereld gewerkt, maar het kriebelde te veel om ons eigen ding te doen. Michael is als handelswetenschapper sterk met de cijfers, ik ben als optieker dan weer meer bezig met het creatieve en technische luik. We vullen elkaar dus perfect aan. We zien bovendien dat er nog een serieus groeipotentieel is op de brillenmarkt gezien steeds meer mensen last hebben aan hun ogen.

Ook in het aanbod is er nog groeimarge. Je vindt vandaag vrij standaard merken of grote modemerken die naast alle andere producten ook brillen aanbieden. Er bevinden zich daartussen wel een aantal merken die een ander verhaal willen brengen, maar niet veel. Wij willen met Vanilla Eyes in die nieuwe derde groep een verschil maken.”

Meer weten over dit nieuw Belgisch brillenmerk?

Als je meer wenst te weten over dit nieuw Belgisch brillenmerk Vanilla Eyes, surf dan naar hun website op www.vanilla-eyes.com waar je de volledige collectie kan ontdekken.

Heb je interesse om in de brillenwereld te werken kijk dan eens tussen de vacatures optiek op e-people.